Skip to content

Algemene voorwaarden

Inhoudsopgave:

  • Artikel 1 – Definities
  • Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
  • Artikel 3 – Toepasselijkheid
  • Artikel 4 – Het aanbod
  • Artikel 5 – De overeenkomst
  • Artikel 6 – Herroepingsrecht
  • Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
  • Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
  • Artikel 9 – De prijs
  • Artikel 10 – Conformiteit en garantie
  • Artikel 11 – Levering en uitvoering
  • Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
  • Artikel 13 – Betaling
  • Artikel 14 – Klachtenregeling
  • Artikel 15 – Geschillen
  • Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn
    herroepingsrecht;
  2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van
    beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  3. Dag: kalenderdag;
  4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks
    van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in
    de tijd is gespreid;
  5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat
    stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een
    manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de
    opgeslagen informatie mogelijk maakt.
  6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd
    af te zien van de overeenkomst op afstand;
  7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter
    beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken
    van zijn herroepingsrecht.
  8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op
    afstand aan consumenten aanbiedt;
  9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door
    de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of
    diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik
    gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  10. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor
    het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer
    gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
  11. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de
    ondernemer.

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

Naam: Pauline van
Hezik

Adres: Engeler Schans
4, 5221AS ’s-Hertogenbosch

Telefoonnummer: +31
(0) 6 11864783
E-mailadres: pauline@paulinevanhezik.nl
KvK-nummer: 52380882

Artikel 3 – Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer
    en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen
    ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze
    algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs
    niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden
    aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij
    op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in
    afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt
    gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de
    consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de
    consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame
    gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de
    overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene
    voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op
    verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos
    zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke
    product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid
    van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van
    tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke
    bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig
    moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de
    overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de
    betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door een
    bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk benaderd.
  6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te
    worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.
  7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen
    van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze
    algemene voorwaarden.

Artikel 4 – Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden
    geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te
    wijzigen en aan te passen.
  3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
    aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd
    om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken.
    Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een
    waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten.
    Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer
    niet.
  4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en
    kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.
  5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de
    aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren
    exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
  6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is
    wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod
    zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

    1. de prijs inclusief belastingen;
    1. de eventuele kosten van verzending;
    1. de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen
      daarvoor nodig zijn;
    1. het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
    1. de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
    1. de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen
      de ondernemer de prijs garandeert;
    1. de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van
      het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een
      andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte
      communicatiemiddel;
    1. of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op
      welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
    1. de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de
      door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren
      en indien gewenst herstellen;
    1. de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan
      worden gesloten;
    1. de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze
      waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen;
    1. en de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een
      duurtransactie.

Artikel 5 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand
    op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen
    aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,
    bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de
    aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door
    de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer
    passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de
    elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving.
    Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe
    passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of
    de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die
    feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst
    op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft
    om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een
    bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden
    te verbinden.
  5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende
    informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een
    toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,
    meesturen:

    1. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met
      klachten terecht kan;
    1. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het
      herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het
      uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    1. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    1. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de
      ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering
      van de overeenkomst;
    1. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een
      duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
  6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts
    van toepassing op de eerste levering.
  7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden van
    voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 – Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

  1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst
    zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn
    gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf
    door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte
    vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en
    de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken
    voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te
    behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het
    product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in
    de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door
    de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is
    hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te
    maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels
    het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen
    maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product binnen 14 dagen
    retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig
    zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet
    kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp.
    het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop een feit.
    Bij levering van diensten:
  5. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de
    overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14
    dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
  6. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich
    richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de
    levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten
    hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag
    zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping,
    terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug
    ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terugzending
    overlegd kan worden.

Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht

  1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor
    producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het
    herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het
    aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
  2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
    1. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties
      van de consument;
    1. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
    1. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
    1. die snel kunnen bederven of verouderen;
    1. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt
      waarop de ondernemer geen invloed heeft;
    1. voor losse kranten en tijdschriften;
    1. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de
      verzegeling heeft verbroken.
    1. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft
      verbroken.
  3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
    1. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te
      verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
    1. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is
      begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
    1. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 – De prijs

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van
    de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens
    prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten
    waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en
    waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze
    gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen
    richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst
    zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of
    bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst
    zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

    1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    1. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang
      van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief
    btw.
  6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de
    gevolgen van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij
    druk – en zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de
    foutieve prijs te leveren.

Artikel 10 – Conformiteit en Garantie

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan
    de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke
    eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de
    totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of
    overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens
    voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
  2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet
    niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van
    de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
  3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen
    14 dagen na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld.
    Terugzending van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en
    in nieuwstaat verkerend.
  4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de
    fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk
    voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele
    toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het
    gebruik of de toepassing van de producten.
  5. De garantie geldt niet indien:
    1. De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of
      door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
    1. De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of
      anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd met de aanwijzingen van
      de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;
    1. De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften
      die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de
      kwaliteit van de toegepaste materialen.

Artikel 11 – Levering en uitvoering

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het
    in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij
    de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf
    kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld,
    zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk
    binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere
    leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een
    bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de
    consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft
    bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
    kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.
  4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan
    de consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de
    consument geen recht op schadevergoeding.
  5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer
    het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
    binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de
    ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen.
    Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden
    gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan
    het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele
    retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
  7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de
    ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
    aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij
    uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en
verlenging

Opzegging

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en
    die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen)  of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van
    daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één
    maand.
  2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en
    die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder
    begrepen)  of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde
    duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en
    een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
    1. te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald
      tijdstip of in een bepaalde periode;
    1. tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
    1. altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf
      heeft bedongen.

Verlenging

  1. Een overeenkomst die voor bepaalde  tijd is aangegaan en die strekt
    tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of
    diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde
    duur.
  2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor
    bepaalde  tijd  is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren
    van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd
    voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze
    verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand.
  3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het
    geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor
    onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen
    met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten
    hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar
    minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en
    tijdschriften.
  4. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking
    afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of
    kennismakingsabonnement)  wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt
    automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument
    na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste
    een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging
    vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 – Betaling

  1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument
    verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het ingaan van
    de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst
    tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de
    bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde
    betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens
    wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar
    gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 – Klachtenregeling

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekendgemaakte klachtenprocedure
    en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen
    volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de
    consument de gebreken heeft geconstateerd.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14
    dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een
    voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de
    termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie
    wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een
    geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
  5. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de
    ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
  6. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de
    ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen of
    repareren.

Artikel 15 – Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene
    voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
    Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
  2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen
mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden
vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een
toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

© 2020
Brave Heart Company